2016. nov 30.

Téli ajakbalzsam

írta: Szotyi művek
Téli ajakbalzsam

Megérkezett az ősz..bár inkább télnek látszik...no meg a szél, vele pedig a kicserepesedett ajkak. Persze, kismillió ajakbalzsamot kaphatsz, felsorolni sem lehet mennyi fajtát, formát, színt és ízt, de ezzel kicsit hasonlóan vagyok, mint az étellel. Ha már igyekszem nem minden vackot magamba tömni, azt is szeretem tudni, hogy mit kenek magamra.

Arról nem is beszélve, hogy minek vennél készen, ha otthon is el tudod készíteni, kb 5 perc alatt, mindössze néhány hozzávalóból :)

...na, és ha már ennyire közeledik a karácsony, legyen ez is mézeskalácsos :)

krem3.jpg

Én ezeket a hozzávalókat használtam, de ha nincs otthon pl kakaóvajad, helyettesítsd sheavajjal. Viszont a méhviaszra mindenképpen szükség van, mert ez fogja adni a szilárdságát, miután kivetted a hűtőből. Bármelyik bioboltban hozzájutsz. Akár nagyobb adagot is szerezz be nyugodtan, mert gyakorlatilag örökéletű, nem fog megavasodni. Illóolajból mindenképpen 100%-os változatot használj, mert csak ezek kerülhetnek a bőrödre.

Én most egy régi, kiürült mini fémdobozt használtam, de ha nincs otthon, ITT találsz

Vagy a hagyományos, csavaros tokot ITT

Hozzávalók: (egy mini tégelyhez)

1 tk sheavaj

3 tk kókuszolaj

1 tk kakaóvaj

3 tk (kb 2g) mézviasz kb egy 4x5 cm-es darab

Illóolajak:

2 csepp fahéj

1 csepp narancs

1 csepp citrom

Először nagyon alacsony lángon melegíts össze a sheavajat, kókuszolajat, kakaóvajat és a darabokra tépkedett méhviaszt. Ha minden felolvadt, cseppentsd hozzá az olajokat, majd az egészet öntsd a tégelybe, és tedd hűtőbe. Kb fél, egy óra alatt megdermed, és már el is készültél a saját, mindenféle adalékanyagtól mentes, 100% természetes ajakbalzsamoddal.

Ha nem szereted ezeket az illatokat, bátran használj számodra kedveseket, vagy akár hagyd ki. Én kifejezettem szeretem mind a kakaóvaj, mind a méhviasz illatát.

 

 

Szólj hozzá