2017. ápr 17.

Medvehagymás fűszervaj

írta: neerdorka
Medvehagymás fűszervaj

Az utolsó pillanatos gasztroajándék

Ha ajándékozásról van szó, akkor az esetek nagy részében nálam a gasztroajándék jön szóba. Természetesen húsvét alkalmából is ebben gondolkoztam, hiszen imádom meglepni a családot valami finomsággal. Valami olyan ajándékot szerettem volna, ami többféleképpen is felhasználható, viszonylag sokáig eltartható és pillanatok alatt elkészül, mint pl.vaníliás cukor ( http://ourlittlecreations.blog.hu/2016/12/04/vanilias_cukor_hazilag_823 ). 

Persze ahogy lenni szokott, megláttam a fűszervajat a boltban és el is dőlt, hogy mit készítek, hiszen borzasztóan egyszerű megcsinálni, számtalan ízben elkészíthető, de valahogy mégis csak nagyon kevesen csinálnak maguknak, inkább megveszik a boltit, ha éppen szükség van rá. Mivel ki kell használni a rövidke medvehagyma szezont, ezért nem volt kérdés, hogy medvehagymás fűszervaj lesz a meglepi a családnak. :)

medvehagymas-fuszervaj-4.JPG

Hozzávalók egy adaghoz:

  • 150 g vaj
  • 1/2 tk himalájai só
  • 50 g medvehagyma

Elkészítés:

Az elkészítés végtelenül egyszerű. A szobahőmérsékletű vajat felkockázzuk, hozzáadjuk a sót és a szára nélkül apróra vágott medvehagymát. Jól összekeverjük és tetszőlegesen formázzuk. (Én a klasszikus henger alakot választottam.) Frissentartó fóliába csomagoljuk és néhány órára a mélyhűtőbe tesszük, hogy jól megszilárduljon. 

Szobahőmérsékleten fogyasztjuk. :)

medvehagymas-fuszervaj.JPG

Tejtermékmentes változatban is készült egy rúd, ahhoz Alsan Bio növényi margarint használtam.

medvehagymas-fuszervaj-2.JPG

A recept forrása: https://cookpad.com/hu/receptek/1926843-medvehagymas-fuszervaj-recept

Szólj hozzá