2016. nov 24.

Karácsonyi fonalgrafika dekoráció

írta: neerdorka
Karácsonyi fonalgrafika dekoráció

Ismeritek a fonalgrafikát? Tudjátok, amikor egy deszkába tetszőleges minta alapján szögeket vertek, majd ezeket összekötitek fonallal és egy (szerintem) nagyon látványos kis dekoráció kerekedik ki belőle.

Én évekig csak néztem ezeket, hogy majd ilyet is csinálok egyszer, aztán amikor októberben megszületett a barátnőm kislánya, akkor gondoltam egyet és csináltam egyet a babaszobába. Ott és akkor meg is pecsételődött a sorsom, menthetetlenül függő lettem. :) 

Rögtön jeleztem is a fotós barátnőmnek, hogy nem menekül, nekem muszáj csinálnom egy ilyet a karácsonyi fotóihoz dekorációnak. Ennek a karácsonyi táblának az elkészítését fogom most megmutatni. A fázisfotók még távolról sem mondhatóak profinak, de mentségemre szóljon, hogy másfél hete még fogalmam sem volt róla, hogy Beával kreatív blogot fogunk indítani. :D
Legközelebb ígérem felkészültebb leszek. ;)

fullsizerender_8.jpg

Lássuk a lépéseket:

1) Szerezz be egy tetszőleges deszkát, tetszőleges méretben. Én egy 200 X 800 mm-es deszkát vettem, tulajdonképpen egy standard polcot és ezt vágtuk félbe egy fűrész segítségével.

2) Jöhet is a mókás rész, a fa öregítése. Első lépésként lekentem a fát egy kis ételecettel, majd ezután jöhetett az első réteg lazúr. Az ecetre elvileg azért van szükség, hogy ne legyen túl egyenletes a lazúr réteg a fán. Valóban kicsit segített rusztikusabbá tenni, de a szaga még napok után is érződött, szerintem nem ér ennyit. :) 

fullsizerender1.jpg

Biztos, ami biztos néhány helyen foltokban több lazúrt vittem fel. Az én választásom egyébként egy vizes bázisú, dió színű vékonylazúrra esett. Ez nagyon szuper, mert teljesen szagtalan és oldószermentes.
Hagyjuk egy éjszakát száradni.

3) Keverjünk ki akril festékből egy tetszőleges szürke színt és csak úgy véletlenszerűen fessünk néhány csíkot majd egy ronggyal azonnal töröljük is át.

fullsizerender_1.jpg

Hagyjuk néhány órát száradni.

4) Egy csiszolópapír segítségével csiszoljuk át a felületet, hol jobban, hol kevésbé, hogy kopott hatást érjünk el.
Ezután jöhet rá még egy réteg lazúr, majd hagyjuk még egy éjszakát száradni.

fullsizerender_2.jpg

(Igen, az egyik papucsomról leesett a masni, de úgy voltam vele, hogy legalább tudom melyik a jobb és melyik a bal fele, így nem varrtam vissza. :D )

Egyébként sokkal jobban megy a munka, ha extra segítséget is igénybe veszünk. ;) <3

fullsizerender_6.jpg

5) Ha nem elég sötét az ízlésünknek a deszka, akkor szükség szerint picit csiszolgatunk még rajta és jöhet egy újabb réteg lazúr. Egészen addig csináljuk ezt, amíg megfelelőnek nem találjuk. Én végül azt hiszem 4 réteg lazúrral voltam elégedett. 

fullsizerender_4.jpg

Ilyen lett a végeredmény. Szerintem egészen jól sikerült.


Sajnos becsillant nagyon a lámpa a kész fán, de azért jól látszik a kontraszt a kiindulási pont és a végeredmény között:

fullsizerender_5.jpg

6) Végre jöhet a gyorsabb rész, a minta megtervezése és kivitelezése. A legegyszerűbb persze kinyomtatni a mintát vagy a feliratot, de én valamiért mindig a bonyolultabb utat választom, így kézzel szoktam rajzolni. :D
Tehát kinyomtatjuk vagy megrajzoljuk a tetszőleges mintát és a papírt elhelyezzük a megfelelő helyre.
Kezdhetünk is szögelni a vonalak mentén.

fullsizerender_9.jpg

Szépen végig szögeljük az egészet.

fullsizerender_11.jpg

7) Ha a szögeléssel kész vagyunk, akkor először is megveregetjük a saját vállunkat, hogy milyen ügyesek voltunk és pihentetjük egy picit az ujjainkat. :) Eltávolítjuk a papírt (ez macerásabb volt, mint gondoltam, szóval ha világosabb az alap felület, akkor szerintem célszerűbb a mintát körberajzolni és az alapján szögelni) és neki is láthatunk a fonallal való munkához.

fullsizerender_12.jpg

8) Érdemes először megcsinálni a kontúrvonalat.

fullsizerender_13.jpg

Majd az egész mintát befonalazhatjuk szögről szögre haladva, amíg el nem érjük a kívánt hatást.

fullsizerender_14.jpg

9) Ha szeretnénk tehetünk rá akasztót is akár, de önmagában falhoz támasztva is mutatós.

 

Ki kapott kedvet hozzá? ;)

 

 

 

Szólj hozzá

homemade karácsony xmas dekoráció handmade fonalgrafika string art